Frustration , kaffe och inställning

Jorå kallt som attans -27 grader och det knarrar under fötterna. Hunden vill inte gå långt tacksam för det. vi målar på , rum nr 4 målas nu om , dags tiden har satt sina spår på väggarna, barn lek och kärlek! vi fått nya sängar på garantin å hej bara så skönt man sover n, måste varit fabrikationsfel på sängarna för de var som hängmattor. Betyder mycket att få sova bra, man har en helt annan energi. bara 156 dagar kvar till midsommar tror jag det var, längtar idag, vintern är vacker men -10 grader räcker, idag känns det vackert att sitta inomhus med en kopp kaffe och titta ut. Jag tror jag kanske tänder en brasa senare och njuter av värmen. Funderar och funderar, en massa funderande pågår, försöker hitta smidigaste lösningarna, inte alltid lätt att hitta en bra lösning utan ibland måste man ta den minst dåliga lösningen. men jag är lösningsfokuserad och vägrar vara negativ och stampa på samma ställe, stängs en dörr testar vi nästa helt enkelt. Ingenting är omöjligt, det tar bara mer eller mindre lång tid. Fast när man slösar på min tid blir jag frustrerad, när man vill dra allt i långbänk blir jag oerhört frustrerad, förstår att vissa saker inte går forcera fram men när fakta ligger framför och lösningen är uppenbar blir byråkrati och sega arbetssätt frustrerande! Nåja tar en kopp kaffe till och försöker göra mitt bästa varje dag, vad har jag gjort idag för produktivt, vad ska jag göra och vad är mitt mål! Fokusera på målet, ta ett steg i taget och ge inte upp.

Kommentera här: